• Vätterhem

Ny telefonväxel förbättrar servicen

Vätterhem informerar | Råslätt | Österängen | Öxnehaga | Centrum | 2021-05-17

Tillgänglighet är en av de faktorer som Vätterhems hyresgäster värderar högst. Du ska snabbt och enkelt kunna få tag i rätt person. I detta arbete spelar telefonväxeln en avgörande roll.

Med anledning av operatörsbyte och övergång till nya växeln tisdagen den 18/5 kan det under dagen vara störningar och svårt att komma fram via telefon. Vi hänvisar i dessa fall till vår e-post info@vatterhem.se

Den nuvarande växeln har ett antal år på nacken samtidigt som Vätterhems verksamhet under tiden vuxit till att omfatta fem olika receptioner, en på varje förvaltningsområde och huvudkontoret på Klostergatan, med över 200 olika telefonnummer att vidarekoppla till. En av de största begränsningarna
med dagens tekniska lösning är möjligheten att stå i kö när anknytning är upptagen men också att kunna hänvisa sin direktlinje när man sitter upptagen och inte kan svara.

Allt detta kommer att förbättras med den nya växeln. Dessutom kommer den med flera nya funktioner som till exempel möjligheten att bli uppringd när det är telefonkö, skicka SMS-information till dig som hyresgäst och inte minst möjlighet att få rapporter över svarsfrekvens på inkomna samtal samt genomsnittlig svarstid.

Med nya växeln har vi också uppdaterat våra telefontider

Områdeskontor

Måndag Tisdag-torsdag Fredag
8.00-12.00 samt 13.00-18.00 10.00-12.00 samt 13.00-16.00 7.00-13.00


Huvudkontor

Måndag Tisdag-torsdag Fredag
7.45-12.00 samt 13.00-18.00 7.45-12.00 samt 13.00-16.30 7.45-16.30

Tack för ditt bidrag!

Hjälpte information på den här sidan dig?

Vätterhem loading